E-ticaret sitelerinin temel taşı diyebileceğimiz en önemli işlemlerden birisi sipariş adımlarıdır.

Sipariş adımlarının herhangi bir sebepten dolayı bozuk olması, çalışmaması, açılmaması veya yavaşlaması gibi sorunlar hızlıca kontrol edilmeli ve çözülmelidir.

Bu şekilde gelen talep ve telefonlarda sorunun sebebi farklı departmanlara ait bile olsa müşterinin mağdur olmaması için konuyu takip etmelisiniz.

Sipariş adımlarının yavaşlığı ile ilgili gelen taleplerde aşağıdaki işlemleri kontrol edebilirsiniz.


1. Toplam Sipariş Adedi

Firmaların aldıkları her sipariş yönetim panelinde "Siparişler" sayfasında tutulmaktadır.

Müşterinin aldığı toplam sipariş adedi arttıkça panelde ve sipariş adımlarında yavaşlığa sebep olabilmektedir.

Toplam sayısı sayısı 60.000 üzerinde olan müşterilere arşivleme önerilmelidir.

Sipariş arşivleme işlemi için "Ayarlar > Genel Ayarlar > Eski Siparişleri Arşivle" ayarından kaç gün öncesine ait siparişlerin arşivlenmesini istiyorsanız, gün olarak değer girmelisiniz. Belirlediğiniz gün öncesinde gelen siparişler arşivlenir.

"Siparişler > Sipariş Süreçleri" sayfasından hangi sipariş süreçlerinin arşiv yapısına dahil edileceğini belirleyebilirsiniz.



Ayara arşiv süresi girdikten cron kurulması gerekmektedir.

Sipariş arşiv cronu : /cron_files/order_archive.php

Cron kurmak için club hesabınızdan siteyi bulunuz ve "Cr (Cron)" seçeneğine tıklayınız.

siparis-yavaslama3.png (131 KB)

Cron sayfasında "Yeni Cron" butonuna tıklayınız.

siparis-tamamlama5.png (160 KB)

Cron ekleme alanında sipariş arşiv cronunu günde bir kere çalışacak şekilde kurabiliriz.

- Cron listesinden daha önce kurulmuş olan bir cron bilgisini kopyalayınız ve "public_html" sonrasına kurulacak olan cron bilgisini yazarak "Komut" alanına ekleyiniz.

Örnek Cron Komutu : php/home/marasmar/public_html/cron_files/order_archive.php

- Günde bir kere çalışması için "Gün, Ay, ve Hafta" seçeneklerine yıldız (*) ekleyiniz. "Saat ve Dakika" seçeneğine cronun çalışmasını istediğiniz saat ve dakika bilgisini ekleyiniz.

siparis-yavaslama4.png (112 KB)

2. Mail Sunucusu Kontrolü

Müşterinin giden maillerinin sunucusunun bizde olup olmadığı kontrol edilmelidir.

Mail sunucusu bizde değil ise hizmet aldığı firma bilgileri ile mail sunucusu kurulumu yapılmalıdır.

Mail sunucu kontrolünü https://intodns.com/pnlp.com link üzerinden kontrol edebilirsiniz. Mx kayıtlarında tekrom bilgisi bulunuyorsa mail sunucusu bizde, farklı bir bilgi var ise bizde değildir.

Mail sunucusu kurulumu "Ayarlar > E-Posta Gönderim Ayarları > SMTP" seçeneğinden yapılmaktadır.

Bu alandaki bilgiler mail hizmeti alınan firmadan alınmalıdır.

sipparis-yavaslama.png (33 KB)


3. Ön Bellek Ayarı

T-Soft altyapısında önbellek cacheleme sistemi ile birden fazla ayar ve özellik bulunmaktadır.

Sipariş adımları yavaşlığı iletildiğinde bu özellikler içerisinde yer alan "Ayarlar > Genel Ayarlar > Sipariş Alındığında Ön Bellek Boşaltılsın" ayarında "Kısmi Önbellek Boşalt Aktif (Beta)" seçeneği seçilmelidir.

Sipariş alındığında ürün stoklarında ki değişimin sitenize yansıması için; "Bütün Önbellek Boşalt" aktifse belirtildiği gibi tamamı boşaltılır. "Kısmi Önbellek Boşalt" aktifse sadece sipariş verilen ürünlerin etkilediği önbellek boşaltılır.