DESTEK TANIŞMA ARAMASI

T-Soft altyapısına yeni gelen müşteriler için destek ekibi olarak 3 tanışma araması yapılacaktır. 

 

3 aşamalı yapılacak olan bu aramalarda tanışma, panel yönetimi, site düzenlemeleri gibi temel seviye eğitim konuları müşteriye iletilecektir.

 

Her arama sonrasında görevi size ileten kişiye mail üzerinden rapor vermeniz gerekmektedir. Müşteri ile ne zaman görüşme sağlandı, tüm maddeler aktarıldı mı, sorun var mı gibi detaylı bilgi vermelisiniz.

 

Arama Bilgisi

 

Müşteri arandığında öncelikle kısa bilgi veriniz. Arama bilgisi olarak aşağıdaki örnekden faydalanabilir ve kendi eklemelerini yapabilirsiniz.

 

"Merhaba, [Müşterinin İsmi] Bey/Hanım. Ben [Sizin İsminiz], T-Soft Destek Ekibi'nden arıyorum.

T-Soft altyapısına yeni geçiş yaptığınızdan dolayı tebriklerimi iletmek için aradım. Yeni sitenizin başarılı olmasını dilerim.

Amacımız, sizinle tanışmak ve yeni sitenizdeki düzenlemelerde size yardımcı olabilmek için bir eğitim programı düzenlemektir.

İlk etapta, sitenizde yapılması gereken genel düzenlemelerle ilgili bilgileri aktarılana kadar sizinle birkaç kez iletişimde olacağız."

 

ÖNEMLİ NOT : Aşağıdaki arama süreçlerinde, müşteriye ulaşılamadığı durumda gün içinde tekrar arama yapılmalıdır. Gün içinde hiçbir aramada müşteriye ulaşılamamışsa, neden arama yapıldığı hakkında bilgi eklenerek mail atılmalıdır. Gönderilen mail doğrultusunda ortalama bir gün içinde dönüş alınamazsa, müşteri tekrar aranmalıdır. Bu süreçler sonucunda müşteriye hala ulaşılamamışsa, görevi size ileten kişi ve müşterinin satış temsilcisi aynı maile eklenerek bilgi verilmelidir.

 

1. ARAMA

 

İlk arama müşteri ile tanışma aramasıdır. Giriş konuşması için yukarıdaki örnekden yola çıkabilirsiniz.

 

Bu aramada yapılması gerekenler ve müşteriye aktarılması gereken bilgiler aşağıda sıralanmıştır.

 

Arama sağladığınızda müşteri müsait değil ise görüşme sağlayabileceği uygun bir tarih ve saate randevu oluşturun. Oluşturulan randevu tarihini mutlaka not edin ve arama yapmayı unutmayın. Randevu oluşturduğunuz görevi size veren kişiye bilgisini iletin. 

 

İlk arama görüşmesi bittikten sonra 2. arama yapılacağı bilgisini müşteriye verin ve müsait olduğunu tarihte randevu oluşturun. Aramalar haftalık olarak peşpeşe yapılacaktır. Bu yüzden 2. arama randevusunu sonraki haftaya oluşturmalısınız.

 

NOT : İkinci arama randevusu oluşturulurken nöbet ve izin durumlarınıza dikkat etmelisiniz. Nöbette veya izinli olduğunuz gün ve saatlere randevu oluşturulmamalıdır. Size atanan müşteri bu durumlarda farklı personele atanmayacaktır. Bu yüzden planlamayı dikkatli yapmalısınız.

 

- Panel tanıtımı müşteriye yapılmalıdır.

 

- Kategori Yönetimi : Müşteriye kategorilerin nasıl ekleneceğini sorun. Manuel olarak eklenmesi gerekiyorsa, "Ürünler > Tanımlar > Kategoriler" sayfasından müşteriyle birlikte örnek kategorileri ekleyin ve kategori kullanım özelliklerini tanıtın. Eğer kategori bilgileri Excel formatında bulunuyorsa, toplu şekilde manuel kategori eklemek için CSV formatını anlatınız. Kategoriler entegrasyon üzerinden eklenecek ise kategori yönetim ve düzenleme özelliklerini tanıtınız.

 

- Ürün Yönetimi : Müşteriyle birlikte ürün ekleme adımlarını gözden geçirin. Örnek ürün ve alt ürün ekleme yapılarını gösterin. Ürün kurgusunda kullanılacak ilişkili ürünler, ürün koleksiyonları ve ürün özellikleri gibi detayları müşteriye tanıtın. Kullanılacak özelliklere uygun şekilde ürün ekleme yöntemlerini müşteriye sunun. Manuel ekleme gerekiyorsa, "Ürünler > Ürünler" sayfasından müşteriyle birlikte ekleme sağlayın ve ürün kullanım özelliklerini açıklayın. Ürün bilgilerinin toplu olarak CSV formatında yüklenmesi için müşteriye örnek dosya sağlayın, müşterinin düzenlediği dosyayı kontrol edin ve içeri aktarımını gerçekleştirin. Ürünler entegrasyon üzerinden eklenecek ise ürün yönetim ve düzenleme özelliklerini tanıtınız.

 

- Resim Ayarları : Ürün resimlerini yüklemeden önce, "Ayarlar > Genel Ayarlar > Resim Boyutları" sekmesinden resim boyutlarının ayarlanması gerektiğini anlatınız. Müşteri standart bir tema kullanacaksa, örnek görsellerin boyutlarına uygun ayarlamaları yapın. Özel bir tema kullanılacaksa, tasarım çiziminde belirlenen resim boyutlarına göre ayarlamaları düzenleyin. Kullanılacak görsellerin disk kotası ve trafik açısından, dosya boyutlarının optimize edilerek yüklenmesi gerektiği bilgisini verin. Ürün görselleri entegrasyonlar üzerinden ekleniyorsa, aktarım öncesinde boyut ayarlarını mutlaka yapılması gerektiğini iletin. 

 

- Tema Yönetimi : Müşteriye tema yönetimi üzerinden tema seçeneklerini sunun ve seçimlerini nasıl yükleyeceğini anlatın. Tema yükleme sonrasında nasıl düzenleme yapılır, renk ve font seçimlerini nasıl yapılır, blok sayfaları nasıl kullanılır, yeni satır/blok nasıl eklenir gibi temel tüm adımları anlatın. 

 

- Kargo Yönetimi : Müşteriye sitede kullanabileceği kargo firmalarının ve entegrasyonun mantığını anlatın. Kullanmak istediği kargo firmalarını "Siparişler > Kargo ve Teslimat > Kargo Yöntemleri" sayfasından ekleyin. Kargo entegrasyonu kullanılacaksa, müşteriyi gerekli API bilgilerini alması için yönlendirin. Kargo firmalarını tanımladıktan sonra, "Siparişler > Kargo ve Teslimat > Kargo Yöntemleri" sayfasından içerik düzenlemelerini anlatın. İçerik düzenlemeleri arasında kargo fiyatlandırması, iade işlemleri, görünüm durumları, kullanılacaksa ödeme ilişkilendirmeleri ve bölgesel kargo gibi tüm ayarlamaları anlatın. Henüz herhangi bir kargo firması ile çalışmıyor ise müşteriye T-Soft Kargo uygulamamızı önerin.

 

- Ödeme Yönetimi : Müşteriden sitede kullanmayı planladığı ödeme seçenekleri hakkında bilgi talep edin. Kullanılacak ödeme seçeneklerini "Siparişler > Yapılandırma > Ödeme Seçenekleri" sayfasından aktif edin. Kapıda ödeme, havale, cariden ödeme gibi entegrasyon gerektirmeyen yöntemleri kullanılacak ise aktif hale getirerek birlikte düzenleyin. Kapıda ödeme tutarları, havale hesap bilgileri, limit bilgileri gibi alanları müşteriye tanıtın. Banka POS entegrasyonu veya sanal POS sistemleri kullanılacaksa, API bilgileriyle ödeme departmanına ulaşabileceğini anlatın. Ödeme seçenekleri ayarlandıktan sonra, müşteriyle birlikte mutlaka sipariş testleri gerçekleştirin. Ödeme seçenekleri tanımlandıktan sonra "Siparişler > Yapılandırma > Ödeme Seçenekleri" sayfasından içerikleri düzenleyin. Her ödeme seçeneğine özel açıklama, onay açıklama ve onay e-posta bilgilerini kontrol edin ve değişmesi gereken alanları müşteriden düzenlemesini isteyin. 

 

- E-Posta Yönetimi : Si̇te ile üyeler arasındaki iletişimin sağlanabilmesi için e-posta kurulum mantığını müşteriye anlatın. Müşteriden mail hizmetini nerden alacağı bilgisini öğrenin. Müşteri mail hizmetini T-Soft üzerinden veya farklı bir firma üzerinden kullanabilir. Kullandığı seçeneğe göre aşağıdaki şekilde düzenlemelerin yapılmasını sağlayın. Mail ayarları tamamlandıktan sonra üyelik ve sipariş maillerinin üyeye ve si̇te yöneticisine, ulaşım durumlarını müşteri ile test edin.

          

- Mail Hizmetinin T-Soft’tan Alınması : Mail hizmeti T-Soft üzerinden kullanılacak ise “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “E-Posta Sağlayıcı Ayarları”nı “Dahili Mail Hizmeti” seçin. Dahili sistemi seçildiğinde, sitede kullanılacak e-posta hesaplarını müşteri ile oluşturun. Oluşturulan maillere webmail (1posta.com) üzerinden erişim sağlanabileceğini veya outlookda kurulumunun sağlanabileceği bilgisini verin ve müşteri ile kurulum sağlayın. 

          

- Mail Hizmetinin Farklı Firmadan Alınması : Mail hizmeti farklı bir firma üzerinden alınıyorsa “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “E-Posta Sağlayıcı Ayarları”nı “SMTP” seçin. SMTP kullanabilmek için gerekli entegrasyon bilgilerini müşteriden eklemesini isteyin. SMTP ayarlarını yaptıktan sonra test mail gönderimi yaparak mail altyapısından çalıştığından emin olun. SMTP bilgilerinin doğruluğunu destek.tsoft.club sistemindeki ilgili makaledeki bilgiler ile kontrol edebilirsiniz.

          

- Gönderim Mail Adreslerinin Seçimi : Mail altyapısı ayarlamalarından sonra si̇te maillerinin hangi adresden gönderilip hangi adrese geleceğini belirleyin. “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “Gönderen E-Posta Ayarları” alanında adres seçimlerini yapın.

          

- E-Posta ve SMS Şablonları : “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “E-Posta Şablonları” alanından şablon içeriklerini kontrol edin. Şablon içeriği boş veya gönderimi kapalı olan şablonlar üyelere iletilmez. Bu sayfadaki tüm şablonları müşteri ile kontrol edin ve içeriklerini düzenleyin.

 

- T-Soft Apps : Uygulama marketi hakkında müşteri kısa bilgiler verin. Site canlıya alındıktan sonra kurulması gereken Google Search Console, Analytics, Yandex Metrica, GTAG gibi uygulamaları kolayca kurabileceğini, ek olarak tasarım, kampanya, 3.parti entegrasyonları, reklam gibi farklı amaçlar doğrultusunda kullanılabilecek uygulamalarımız olduğu bilgisini verin.

 

- İçerik/Blog Yönetimi : Sitede kullanılması ve gösterilmesi gereken sözleşme içeriklerini "Bölümler > İçerik Yönetimi" sayfasından düzenlenebileceğini gösterin. Müşterilere örnek olarak eklenen sözleşme içeriklerini gösterin ve değiştirilmesi gereken alanları düzenlemelerini sağlayın. Eğer firma özel içeriklere sahipse, yeni içerik olarak ekleme adımlarını gösterin. Ayrıca sitede gösterilebilecek blog yazıları, makaleler, videolar gibi içerikler varsa, kullanılmak istenenleri lisans kontrolleri sağlayarak müşteriye kullanımlarını anlatın ve yükleme işlemlerinde destek olun. Sitede ek olarak blog yapısı kullanmak için "Bölümler > İçerik Yönetimi > Blog Yönetimi" sayfasını önerin. Blog yazısı ekleme, düzenleme, sayfa gösterimi gibi özellikleri anlatın.

 

- Eğitim Platformları : Müşteriye help.tsoft.com.tr, video.tsoft.com.tr, yönetim panelindeki yapay zeka chat botu ve sınıf eğitimleri (https://www.tsoft.com.tr/Eticaret-Egitim/e-ticaret-sitesi.php) hakkında bilgi verin. Başlangıç seviyesindeki tüm sorularını bu sayfalardan edinebileceğini, bulamadığı veya sorun yaşadığı alanlar için destek ekibine ulaşabileceğini (0212 612 44 55) anlatın.

 

- Nildesk Sistemi : Müşteriye nasıl talep açılır, talep açarken nelere dikkat etmeli, departman sistemini, dönüş mantıkları ve talep süreçleri gibi bilgileri iletin. 

 

 

2. ARAMA 

 

İkinci aramada, müşteriye ilk aramada iletilen bilgilerin yapılıp yapılmadığı kontrol edilmelidir.

 

İşlem sırasında yaşadığı sorunlar var mı, eklemek istediği özellikler var mı öğrendikten sonra bilgi verilmelidir. 

 

Kargo ve ödeme işlemleri için hala herhangi bir firma ile anlaşılmamış ise iş ortaklarımızı önerin.

 

Kargo kullanımı için T-Soft altyapısına özel uygun fiyatlarla, kargo firması ile görüşmeden entegrasyon sağlayabileceği bilgisini verin. T-Soft Kargo makalesini müşteri ile paylaşın.

 

T-Soft Kargo : T-Soft Kargo, uygun fiyatlarla kargo gönderimini sağlayan yenilikçi bir kargo otomasyon yazılımıdır. İşletmeler, T-Soft Kargo altyapısı sayesinde kargo firmalarıyla iletişime geçmeden özel fiyat avantajlarından faydalanabilir ve kargo firmalarını sanal mağazalarına entegre edebilir. T-Soft Kargo altyapısını kullanan firmalar, anlaşmalı oldukları kargo firmalarını sanal mağazalarına hızlıca entegre edebilir ve gönderi sayısından bağımsız olarak müşterilere uygun fiyatlarla hizmet sunabilir. 

 

Ödeme pos sistemleri için öncelikli olarak "İşyerim POS" önerin. Müşterinin çalışması istenilen ilk tercih budur. Diğer ödeme sistemlerine tsoft.com.tr üzerinden ulaşabileceği bilgisini verin.

 

Varsa diğer site işlemleri için soruları alınmalı ve çözümler sağlanmalıdır. 

 

Arama sağladığınızda müşteri müsait değil ise görüşme sağlayabileceği uygun bir tarih ve saate randevu oluşturun. Oluşturulan randevu tarihini mutlaka not edin ve arama yapmayı unutmayın. Randevu oluşturduğunuz görevi size veren kişiye bilgisini iletin. 

 

İkinci arama görüşmesi bittikten sonra 3. arama yapılacağı bilgisini müşteriye verin ve müsait olduğunu tarihte randevu oluşturun. Aramalar haftalık olarak peşpeşe yapılacaktır. Bu yüzden 3. arama randevusunu sonraki haftaya oluşturmalısınız.

 

NOT : Üçüncü arama randevusu oluşturulurken nöbet ve izin durumlarınıza dikkat etmelisiniz. Nöbette veya izinli olduğunuz gün ve saatlere randevu oluşturulmamalıdır. Size atanan müşteri bu duurmlarda farklı personele atanmayacaktır. Bu yüzden planlamayı dikkatli yapmalısınız.

 

 

3. ARAMA 

 

Üçüncü arama herhangi bir sorun çıkmaz ise müşteri ile yapılacak son aramadır. 

 

Bu dökümanda belirtilen tüm bilgiler müşteriye eksiksiz olarak iletilmiş olmalıdır. 

 

Önemli tüm alanlarda eksik olmadığından emin olunmalıdır. 

 

ÖNEMLİ NOT : Üçüncü arama müşteriye yapılan genel bilgilendirmenin son araması olduğundan site kontrolleri personel tarafından sağlanmalıdır. Önceki aramalarınızda ilettiğiniz ve henüz düzenlenmemiş alanlar var mı kontrol etmelisiniz. Kontrol ettiğinizde eksik işlemler bulunuyorsa müşteriye tekrar hatırlatmalı ve tamamlamaya teşvik edilmelidir. Her personel arama yaptığı sitenin temel ve önemli ayarlarının yapılmasından sorumludur. Örnek olarak; ürün/kategori seo bilgileri tanımlama, iletişim bilgilerini düzenleme, ödeme ve kargo ayarlarının tamamlanması, tema düzenlemeleri gibi alanlar bu arama sonrasında canlıya her an geçilebilecek duruma getirilmelidir. Müşteriden kaynaklı zorunlu bir durumdan dolayı tamamlanamayan alanlar varsa görev raporunuzda mutlaka belirtmelisiniz.

 

Bu aramadan sonra müşteriye soruları ve yapmak istediği işlemler için çağrı merkezi (0212 612 44 55) veya Nildesk üzerinden destek ekibine ulaşabileceği bilgisini verin. 

 

Müşteri eğitimin devamını isterse veya kalan işlem adımlarında da detaylı yardım talep ederse Gelişmiş Destek Hizmeti önerilmelidir. Gelişmiş destek hizmeti almak istenirse satış temsilcisine yönlendirilmelidir.

 

Gelişmiş Destek Hizmeti : T-Soft e-ticaret hizmeti kapsamında, markasına özgü Gelişmiş Destek Hizmeti ile müşterilere yönelik özel bir destek modeli sunmaktadır. Bu hizmet; analiz, yazılım desteği, öneri ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmayı amaçlamaktadır. Gelişmiş Destek Hizmeti, müşterilere özel olarak tahsis edilen bir Destek Uzmanı aracılığıyla günlük 50 dakika boyunca çözümler sunarak, müşterinin iş süreçlerini daha profesyonel bir şekilde yönetmesine yardımcı olur. Gelişmiş Destek Uzmanları, ürün kullanımıyla ilgili detaylı bilgiler verirken, özellikle excel işlemleri, toplu fiyat işlemleri, geliştirilmiş ek ürünlerin kullanımı gibi konularda pratik çözümler sunar. Ayrıca, tema yönetimi desteği ile müşterilere özel tasarım ve düzenleme desteği sunar. HTML, CSS, Javascript yapıları üzerinden yazılımın detaylı kontrolü sağlanır.

 

Site kontrollerini sağlamak için Canlıya Geçiş Adımları'nı takip edebilirsiniz. Eksik adımları müşteriye iletin ve düzenlenmesini sağlayın. Anlık olarak yapılamayan düzenlemeler için mutlaka bilgi verin ve daha sonra düzenlenebilmesi için varsa makale linki iletin.

 

Canlıya Geçiş Adımları tamamlanmış ve sitede herhangi bir eksik bulunmuyorsa müşteriye canlıya geçebileceği bilgisini verin. Sitenin canlıya alınması için gereken bilgileri aktarın ve işlemler için sunucu ekibine talep açtırın.

 

Üçüncü arama sonrasında müşterinin canlıya geçme durumu hakkında yöneticinizi bilgilendirin. Aramalar sonucunda işlemler tamamlandı müşteri canlıya geçti veya işlemler tamamlandı ama müşteri henüz canlıya geçmedi, canlıya geçmeme sebebi şu şekilde gibi bilgilendirmeleri iletin.

 

Canlıya Geçiş Aşamaları Maddelerini Görmek İçin Tıklayınız

T-Soft alt yapısında bulunan bir sitenin canlıya alınması, süreçlerinin eksiksiz tamamlanması ve canlıda tüm işlemlerinin sorun olmadan devam ettirebilmesi için yapılması gereken işlemler bulunmaktadır. 

 

     1. Müşteriye kategorilerin nasıl ekleneceğini sorun. Manuel olarak eklenmesi gerekiyorsa, "Ürünler > Tanımlar > Kategoriler" sayfasından müşteriyle birlikte kategorileri ekleyin ve kategori kullanım özelliklerini tanıtın. Eğer kategori bilgileri Excel formatında bulunuyorsa, toplu şekilde manuel kategori eklemek için CSV formatını anlatınız. Kategoriler entegrasyon üzerinden eklenecek ise kategori yönetim ve düzenleme özelliklerini tanıtınız.

 

     2. Müşteriyle birlikte ürün ekleme adımlarını gözden geçirin. Örnek ürün ve alt ürün ekleme yapılarını gösterin. Ürün kurgusunda kullanılacak ilişkili ürünler, ürün koleksiyonları ve ürün özellikleri gibi detayları müşteriye tanıtın. Kullanılacak özelliklere uygun şekilde ürün ekleme yöntemlerini müşteriye sunun. Manuel ekleme gerekiyorsa, "Ürünler > Ürünler" sayfasından müşteriyle birlikte ekleme sağlayın ve ürün kullanım özelliklerini açıklayın. Ürün bilgilerinin toplu olarak CSV formatında yüklenmesi için müşteriye örnek dosya sağlayın, müşterinin düzenlediği dosyayı kontrol edin ve içeri aktarımını gerçekleştirin. Ürünler entegrasyon üzerinden eklenecek ise ürün yönetim ve düzenleme özelliklerini tanıtınız.

 

     3. Ürün resimlerini yüklemeden önce, "Ayarlar > Genel Ayarlar > Resim Boyutları" sekmesinden resim boyutlarının ayarlanması gerektiğini anlatınız. Müşteri standart bir tema kullanacaksa, örnek görsellerin boyutlarına uygun ayarlamaları yapın. Özel bir tema kullanılacaksa, tasarım çiziminde belirlenen resim boyutlarına göre ayarlamaları düzenleyin. Kullanılacak görsellerin disk kotası ve trafik açısından, dosya boyutlarının optimize edilerek yüklenmesi gerektiği bilgisini verin. Ürün görselleri entegrasyonlar üzerinden ekleniyorsa, aktarım öncesinde boyut ayarlarını mutlaka yapılması gerektiğini iletin. 

 

     4. Müşteriye sitede kullanabileceği kargo firmalarının ve entegrasyonun mantığını anlatın. Kullanmak istediği kargo firmalarını "Siparişler > Kargo ve Teslimat > Kargo Yöntemleri" sayfasından ekleyin. Kargo entegrasyonu kullanılacaksa, müşteriyi gerekli API bilgilerini alması için yönlendirin. Henüz herhangi bir kargo firması ile çalışmıyor ise müşteriye T-Soft Kargo uygulamamızı önerin.

 

     5. Kargo firmalarını tanımladıktan sonra, "Siparişler > Kargo ve Teslimat > Kargo Yöntemleri" sayfasından içerik düzenlemelerini anlatın. İçerik düzenlemeleri arasında kargo fiyatlandırması, iade işlemleri, görünüm durumları, kullanılacaksa ödeme ilişkilendirmeleri ve bölgesel kargo gibi tüm ayarlamaları anlatın.

 

     6. Müşteriden sitede kullanmayı planladığı ödeme seçenekleri hakkında bilgi talep edin. Kullanılacak ödeme seçeneklerini "Siparişler > Yapılandırma > Ödeme Seçenekleri" sayfasından aktif edin. Kapıda ödeme, havale, cariden ödeme gibi entegrasyon gerektirmeyen yöntemleri kullanılacak ise aktif hale getirerek birlikte düzenleyin. Kapıda ödeme tutarları, havale hesap bilgileri, limit bilgileri gibi alanları müşteriye tanıtın. Banka POS entegrasyonu veya sanal POS sistemleri kullanılacaksa, API bilgileriyle ödeme departmanına ulaşabileceğini anlatın. Ödeme seçenekleri ayarlandıktan sonra, müşteriyle birlikte mutlaka sipariş testleri gerçekleştirin. 

 

     7. Ödeme seçenekleri tanımlandıktan sonra "Siparişler > Yapılandırma > Ödeme Seçenekleri" sayfasından içerikleri düzenleyin. Her ödeme seçeneğine özel açıklama, onay açıklama ve onay e-posta bilgilerini kontrol edin ve değişmesi gereken alanları müşteriden düzenlemesini isteyin. 

 

     8. Sitede ürün gönderimi yapılmak istenen teslimat bölgelerini yönetebileceğini anlatın. Bölge ayarlarını "Siparişler > Kargo ve Teslimat > Teslimat Bölgeleri" sayfasından düzenleyin. Bölgesel kargo ve kargolama bölgesi özellikleri kullanılacaksa, bölge ve kargo ilişkisi bilgilerini müşteriye anlatın. Teslimat bölgeleri sayfasında atamaları toplu işlem veya manuel olarak yapabilirsiniz. Atama işlemlerinin yönetimini ve mantığını müşteriye açıklayın. Atama sonrasında farklı adreslerle sipariş verilebilirliği test edin.

 

     9. Sitede sipariş alırken üyelerden istenen adres bilgileri “Siparişler > Yapılandırma > Adres Alanları Yönetimi” sayfasından düzenleyin. Alınmak istenen bilgileri aktif edin, zorunluluk durumlarını kontrol edin. Karakter sınırlandırmaları ve istenmeyen karakter özellikleri hakkında müşteriyi bilgilendirin ve düzenlemeleri sağlayın.

 

     10. Farklı altyapıdan geçiş yapan bir müşteri için önceki mevcut üye aktarımlarını yapabileceği bilgisini verin. Üye aktarımında aktarım sağlayabileceği bilgiler için CSV uygulamasını österin ve örnek dosya indirin. Üye aktarımı için önceki altyapısından bilgileri excel olarak almasını ve örnek dosyaya yerleştirmesini iletin. Sorun yaşaması durumunda destek ekibi ile iletişime geçerek yüklemede yardım alabileceği bilgisini verin. Eğer dosya elinde hazır ise aktarımda destek olun. Şifresiz aktarımlarda üyelere bilgi verilmesi için sitenin çeşitli alanlarında uyarı metni gösterilmesini önerin.

 

     11. Siteye üye olurken istenen bilgileri “Üyeler > Üye Bilgi Alan Yönetimi” sayfasından düzenleyin. Alınmak istenen bilgileri aktif edin ve zorunluluk durumlarını kontrol edin. Üyelik için alınması istenen ekstra bilgiler varsa manuel alanları kullanarak oluşturun. E-posta, sms ve arama izinlerinin görünümlerini yönetin.

 

     12. Sitede kullanılması ve gösterilmesi gereken sözleşme içeriklerini "Bölümler > İçerik Yönetimi" sayfasından düzenlenebileceğini gösterin. Müşterilere örnek olarak eklenen sözleşme içeriklerini gösterin ve değiştirilmesi gereken alanları düzenlemelerini sağlayın. Eğer firma özel içeriklere sahipse, yeni içerik olarak ekleme adımlarını gösterin. Ayrıca sitede gösterilebilecek blog yazıları, makaleler, videolar gibi içerikler varsa, kullanılmak istenenleri lisans kontrolleri sağlayarak müşteriye kullanımlarını anlatın ve yükleme işlemlerinde destek olun.

 

     13. Google Search Console, Analytics, Yandex Metrica, GTAG ve diğer uygulamaların kurulumlarını gerçekleştirmek için müşteriye uygulama marketini tanıtın. Kurulumlar için gereken kodlar hazır ise T-Soft Apps - Uygulama Marketi'miz üzerinden uygun uygulamayı kurarak ekleyin. Kodlar hazır değilse makale sisteminden veta Apps departmanından destek alarak işlem yapabileceği bilgisini aktarın. Bu kurulum işlemleri, site canlıya alındıktan sonra gerçekleştirilmelidir.

 

     14. Müşteriye sitesinin Google'da indeks alması ve alınan bilgilerin SEO yapısına uygun olması için aşağıdaki adımları iletebilirsiniz:

 

          - Genel Ayarlar : SEO başlığı ve meta açıklamalarını, site başlığı ve anahtar kelimeleri gibi genel SEO ayarlarını kontrol edin ve düzenleyin.

 

          - Blok Sayfaları : Blok sayfalarının SEO başlıkları, meta açıklamaları ve içerikleri gibi SEO bilgilerini gözden geçirin ve optimize edin.

 

          - Ürün, Kategori ve Marka Sayfaları : Her bir ürün, kategori ve marka sayfasının SEO başlıklarını, meta açıklamalarını, URL yapılarını ve içeriklerini optimize edin. Anahtar kelimeleri doğru yerleştirin ve başlıkları etkili bir şekilde kullanın.

 

          - Diğer Alanlar : Site içi bağlantıları optimize edin, düzgün URL yapıları kullanın ve gereksiz sayfaları kaldırın. Site haritası ve robot.txt dosyası gibi teknik SEO unsurlarını gözden geçirin ve uygun şekilde yapılandırın.

 

          - Manuel ve Toplu SEO Ayarları : Müşteriye, manuel olarak düzenleyebileceği tüm alanları gösterin ve SEO ayarlarını nasıl yapacağını anlatın. Toplu işlemler için SEO bilgilerini müşteriden alarak, bu bilgileri toplu olarak yüklemesini sağlayın. 

 

          - Testler ve İzleme : Yapılan tüm düzenlemelerden sonra siteyi tekrar tarayarak güncellemelerin doğru bir şekilde uygulandığından emin olun. Google Search Console ve diğer SEO araçlarıyla site performansını düzenli olarak izleyin ve gerektiğinde ayarlamalar yapın.

 

SEO hakkındaki gelişmiş ve detaylı soruları için SEO ekibimizden ücretli destek alabileceğini önerin. Görüşme sağlamak istenirse Ömer Dilek'e bilgi verin.

 

     15. Özellikle farklı bir altyapıdan geçiş yapılıyorsa, 404 linklerin 301 yönlendirmeleri yapılması önemlidir. Geçiş işlemlerinde müşteriden eski altyapısındaki linkleri almasını ve yeni oluşan linklerine yönlendirme yapılacak şekilde dosya hazırlamayı gösterin. Hazırlanan dosyayı sitede içeriklerin linkleri oluştuktan sonra toplu olarak içeri aktarın. 301 yönlendirmeleri Google'da indekslenmiş linklerin kaybolmasını önlemek ve kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen hataları düzeltmek için önemlidir. Bu yüzden yönlendirme kontrolleri mutlaka yapılmalı ve siteye uygulanmalıdır.

 

     16. Web bildirim izni toplama özelliği aktif olarak kullanılacak ise “Bölümler > Anlık Bildirimler” sayfasından SendHeap uygulamasını kurun. SendHeap ayarlarının yapılması ve özelliklerin tanıtılması için müşteriye talep açtırınız ve Gamze Kılıç'a bilgi veriniz.

 

     17. Si̇te ile üyeler arasındaki iletişimin sağlanabilmesi için e-posta kurulum ve ayarlarını yapın. Müşteriden mail hizmetini nerden alacağı bilgisini öğrenin. Müşteri mail hizmetini T-Soft üzerinden veya farklı bir firma üzerinden kullanabilir. Kullandığı seçeneğe göre aşağıdaki şekilde düzenlemelerin yapılmasını sağlayın. Mail ayarları tamamlandıktan sonra üyelik ve sipariş maillerinin üyeye ve si̇te yöneticisine, ulaşım durumlarını müşteri ile test edin.

 

          - Mail Hizmetinin T-Soft’tan Alınması : Mail hizmeti T-Soft üzerinden kullanılacak ise “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “E-Posta Sağlayıcı Ayarları”nı “Dahili Mail Hizmeti” seçin. Dahili sistemi seçildiğinde, sitede kullanılacak e-posta hesaplarını müşteri ile oluşturun. Oluşturulan maillere webmail (1posta.com) üzerinden erişim sağlanabileceğini veya outlookda kurulumunun sağlanabileceği bilgisini verin ve müşteri ile kurulum sağlayın. 

 

          - Mail Hizmetinin Farklı Firmadan Alınması : Mail hizmeti farklı bir firma üzerinden alınıyorsa “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “E-Posta Sağlayıcı Ayarları”nı “SMTP” seçin. SMTP kullanabilmek için gerekli entegrasyon bilgilerini müşteriden talep ederek ekleyin. SMTP ayarlarını yaptıktan sonra test mail gönderimi yaparak mail altyapısından çalıştığından emin olun. SMTP bilgilerinin doğruluğunu destek.tsoft.club sistemindeki ilgili makaledeki bilgiler ile kontrol edebilirsiniz.

 

          - Gönderim Mail Adreslerinin Seçimi : Mail altyapısı ayarlamalarından sonra si̇te maillerinin hangi adresden gönderilip hangi adrese geleceğini belirleyin. “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “Gönderen E-Posta Ayarları” alanında adres seçimlerini yapın.

 

          - E-Posta ve SMS Şablonları : “Ayarlar > İşlemsel E-Postalar” sayfasından “E-Posta Şablonları” alanından şablon içeriklerini kontrol edin. Şablon içeriği boş veya gönderimi kapalı olan şablonlar üyelere iletilmez. Bu sayfadaki tüm şablonları müşteri ile kontrol edin ve içeriklerini düzenleyin.

 

     18. İletişim sayfasında ziyaretçilerin ulaştığı bilgileri müşteriden talep edin ve “Tasarım > Tema Yönetimi > Blok Yönetimi > İletişim > İletişim Bilgileri” bloğundan ekleyin. İletişim sayfasında kullanılan harita konum bilgisini müşteriden talep edin ve “Ulaşım Haritası” bloğundan ekleyin.

 

     19. KVKK ve satış sözleşmeleri gibi üyelerin onaylaması zorunlu olan içeriklerin eklenmesini sağlayın. Standart olarak verilen örnek sözleşmelerin içeriklerini siteye uygun şekilde müşteri ile düzenleyin. KVKK, Mesafeli Satış Sözleşmesi, Ön Bilgilendirme Formu başta olmak üzere “Ayarlar > Genel Ayarlar” sayfasında bulunan tüm sözleşmelerin içeriğinin düzenlemesini sağlayın.

 

     20. Müşteriye İleti Yönetim Sistemleri (İYS) hakkında bilgi verin. Sitede üye izinlerinin nasıl alındığı, panelde nasıl göründüğü ve İYS sistemine aktarım yöntemlerini müşteriye iletin.

 

     21. Siteden giden maillerde görünmesi gereken site adını bilgisini müşteri ile teyitleşerek düzenleyin. "Ayarlar > Genel Ayarlar > Site Adı" ayarından görüntülenecek isim bilgisini ekleyin.

 

     22. "Ayarlar > Genel Ayarlar > Si̇te Erişim Adresi" ayarını panele destek kullanıcınız ile girerek kontrol edin. Boş veya 1ticaret linki kalmış ise düzenleyin. Bu ayarın yanlış veya boş olması durumunda V5 panele girişte sorun yaşanabilmektedir.

 

     23. Site ön yüzde tasarımsal ve işlevsel olarak herhangi bir sorun olmadığını masaüstü ve mobil cihazlardan kontrol edin.

 

     24. Anasayfa, ürün detay ve ürün liste sayfalarının tasarım uygunluğunu kontrol edin. Farklı kurgularda test üyelik ve sipariş oluşturarak adımların kontrolünü sağlayın.