CANONICAL LİNK KULLANIMI

Canonical URL adını rel=”canonical” etiketinden almaktadır. 

Canonical URL, aynı içeriğe sahip olabilme ihtimali olan iki veya daha fazla sayfadan, arama motorunun hangi linki dikkate alacağını belirlememizi sağlar.

Standart bir URL, bir web sayfasının kaynağında aranarak görünebilir. Standart URL, tercih ettiğiniz URL anlamına gelmektedir. Rel Canonical etiketi yalnızca arama motoru botlarının gördüğü bir öğedir, kullanıcılarınız bundan etkilenmeyecektir.

Örnek olarak aşağıda yer alan URL’lerin her birisinin aynı sayfa olduğunu Google robotlarına belirtmek için baz alınacak linki seçerek, diğerlerine canonical ataması yapılması gerekir.

- www.example.com

- example.com

- www.example.com/anasayfa

- example.com/index.html

- http://www.example.com

- https://www.example.com

Canonicalleştirme birden fazla seçeneğin olduğu yerde her zaman en iyi URL’yi seçme işlemidir. Bazen bu tür seçimlerde yanlışlık yapabilmektedir. Bunu belirli bir ürün arayan ama her seferinde farklı sayfaya çıkış yapan bir kullanıcının deneyimi gibi düşünebilirsiniz. Bu tür bir deneyimin sonucunda site sahipleri kopya içerik problemiyle karşı karşıya kalmaktadırlar.

Bundan uzak durmanın en kolay yolu arama motorlarına ve kullanıcılara canonical URL’ler yardımıyla tercih edilen sayfanın ne olduğunu aktarmaktır. Diğer bir öneri ise bir sayfanın tüm varyasyonlarının canonical URL’ye yönlendirilmesidir. Tüm büyük arama motorları canonical etiketini desteklediği için bu etiketi kullanarak bir çözüm üretebilirsiniz.

T-Soft altyapısı ile linklere kolayca canonical ataması yapılabilmektedir. 

Linklere atama yapmak için "Bölümler > Link Yönetimi" sayfasına tıklayınız.

Link yönetiminde canonical atamak istediğiniz linklerin düzenleme penceresini açınız. 

canonical1.png (91 KB)

Her bir linkin seo düzenleme penceresinde canonical etiketi alanı bulunmaktadır. Bu alandan tanımlamaları yapabilirsiniz.

canonical2.png (28 KB)

Linklere Atanan Canonical Etiketlerini Toplu Göster/Gizle makalemizi incelemek için tıklayınız.